Smoelboek, walgelijk maar vermakelijk.

tumblr_inline_mxphseg6bx1ssfhr5

[12 DECEMBER, 2013]

God, godver, godverdomme toch! – De samenvatting van wat er in mij om ging deze week. Eerst een paar dingen die ik echt moet hebben gemeld, heb weer dingen mogen zien en mogen meemaken deze week waardoor ik toch eigenlijk in het trapgat wil gaan hangen.

1. Lange nagels bij vrouwen. Vies. Feit. Klaar.

2. Albert Verlinde. ‘nuff said.

3. Militairen die in het openbaar rond paraderen als homo’s op de gaypride, in hun uniformpjes, alsof je onder de indruk moet wezen. Terwijl ze interessant kijken met strakke gezichten en brede schouders om een kleine piemel te compenseren.

4. Praten over het weer. Stop hiermee. de meesten onder ons hebben ook de luxe dat we ramen in ons huis hebben.

De beerput is opengebarsten, knijp je neus maar dicht want hier zit een luchtje aan!

——-

In het begin toen Facebook populair begon te worden in Nederland was ik er behoorlijk enthousiast over. Het werkt makkelijk, snel, efficiënt en bijna iedereen zit er op.

Het enige probleem met Facebook is, IEDEREEN zit er zo’n beetje op. Laat ik nou net niet het beste voor hebben met de rest van de mensheid. In het begin ging ik overal maar in mee, was wel eens benieuwd wat men zoal te melden had over hunzelf en hun privé leven. Zelfs ik deed hier erg fanatiek aan mee.

Totdat op een dag ik chagrijnig wakker werd. Toevallig ben ik dan ook het meest helder. Toen drong het pas tot mij door; WOW! Ik geef eigenlijk echt geen donder om jullie, een enkeling schrijft maar wat grappigs… de rest van jullie zet gewoon VOL OVERTUIGING, zwart op wit, op het internet, toegankelijk voor iedereen, wat voor ontiegelijk inhoudsloos bestaan we eigenlijk hebben. Met hashtags en smileys!

Zo zijn er typetjes op Facebook, die social media gebruiken voor bepaalde doeleinden waar ik mijn verstand nog steeds niet om heen krijg. Een paar typerende voorbeelden.

Typetjes die statussen schrijven die bestaan uit één woord. Dat vaak ook nog verkeerd gespeld is: “#fitnesse”, “werke”, “bus”, JA! BUS! In deze social media maatschappij is het godverdomme nog aanvaardbaar ook om hele zinnen weg te laten! En het ergste is nog, de 10 likes er onder. Wie zijn jullie, waar bestaat jullie leven uit? Wat gaat er in je om als je zoiets leest. Alstublieft, als je mij kent, stuur mij een bericht en leg mij dit nou eens uit. Ik ben geïnteresseerd vanuit een psychologisch en wetenschappelijke richting hoe jullie hersenen functioneren en er niet vergeten word te ademen.

Mensen.. en dan complimenteer ik ze nog. Die zonder enige schaamte aan de rest van de wereld hun banale, politieke overtuigingen willen laten horen. “weg met de buitelanders”, “geert heeft gelijk!”  of deze las ik laatst van een persoon die naar mijn weten echt is achtergebleven in de evolutie “als zwarte piet nie meer mag dan keren ze toch die kutboot om en blijven ze in hun eige land!” Met inderdaad de nodige typfouten/social media taal. Mijn ergernis over dit soort zaken kan zo hoog op lopen dat ik bijna plannen krijg om kampen neer te zetten in het oostblok en wil proberen ze daar naar te verbannen. Dit geldt overigens ook voor nakomelingen van minder begaafde ouders die constant moeten melden hoe goed hun favoriete voetbal ploeg is. Hoe kleiner de bal hoe groter de kwal heb ik vandaag gehoord. Gelukkig zijn gedragsgestoorde idioten als de voetbal liefhebbers nog niet zo erg als de golfers of hockey ‘mensen’!

Helaas en gelukkig is het ook toegestaan dat we allemaal leuke fotootjes van onszelf mogen plaatsen, niet de lelijke natuurlijk want we moeten wel zo aantrekkelijk en leuk mogelijk blijven. Waar ik dan werkelijk geen begrip voor kan opbrengen, nog minder begrip dan voor de holocaust, isvoor mannen (vaak) die zogeheten ‘selfies’ (De handeling van het maken van foto’s van jezelf terwijl je aan het poseren ben met een camera in je handen) maken in de badkamerspiegel. Om er nog maar een schepje bovenop te doen, waar ik godverdomme echt van begin te vloeken is als ze op zo’n kots-opwekkende foto de andere kant op kijken. Alsof er IN DE FUCKING BADKAMER(!!!) iets veel interessanter te zien is.

Niet alleen kerels gedragen zich ronduit debiel dat je, je bijna zou schamen om hetzelfde geslacht gemeen te hebben met ze. Vrouwen kunnen er ook wat van helaas. Zo heb je van die meiden die geen enkele Facebook status kunnen posten zonder daar hun hopeloze vriendje bij in te betrekken. Vriendje op de profielfoto, vriendje op de omslag foto, vriendje in de status, vriendje in de comments: ohhh i luvvv you  <3< 3<3<33!!!1!!@ En als vriendjelief even op het toilet zit dan komen de semi-diepzinnige huis tuin en keuken romantici in de vrouwelijke Facebook wezen naar boven. ‘Lets run away together’, ‘When youre not here it are my darkest hours’ ‘ik mis mijn lievvste soooo sooo veeeeel!! #loveeyouu’ Het enige voordeel hier aan is als man zijnde en dit zouden de mannen moeten herkennen is dat je meteen weet wie er een gestoorde afhankelijke trut is en wie er wel deugt. Eigenlijk als je er over nadenkt… is Facebook een soort vrijwillige vleesmarkt. Der zijn weinig mannen en vrouwen die een foto van zichzelf posten waar op ze zichzelf lelijk vinden.

Ik doe dit ook, want wie hou ik voor de gek, ben net zoals iedere andere grijze muis. Ook ik betrap mezelf er op dat ik zo leuk mogelijk probeer te doen en leuke statussen via mijn telefoon op Facebook zet terwijl ik op de pot zit. En wij als mannen hopen dan ook dat een vrouw dit leest en denkt van ‘Oh wat is het een leuke vent eigenlijk, dat hij dit soort dingen schrijft’.

We stellen ons allemaal een beetje aan via het internet zodat we hopen dat we gemogen worden door anderen. Dat is waar het ‘at the end of the day’ op aan komt. Het is zeer ergerlijk. Maar helaas, mijn sociale leven en behoefte aan sociale contanten lenen zich niet om Facebook te verwijderen. Ook ik ben in de moderne technologie en het sociale netwerk grapje getrapt. Het voelt al alsof ik op het randje zit als ik naar het toilet ga zonder mijn telefoon bij me te hebben.

David de Ridder

12-12-2013

Ik ben David, 20 jaar. Woonachtig in het inspirerende progressieve en vooral dynamische Zeeuws Vlaanderen. Ben een vouwer, geen propper. Ik haat een hoop, ik hekel meer. Ik schrijf hier graag het één en ander over.

Tagged with: , , , , , , , , ,
Posted in Uncategorized

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

