Frisse Tegenzin

[7 JANUARI, 2014]

Een gelukkig 2014 iedereen! ook al meen ik dit niet want ik ga je echt niet helpen als je dit jaar in de goot beland dit jaar en jij mij ook niet. terwijl jij misschien met een gebroken hart en een net ontwikkelde heroïne verslaving dit jaar door moet komen, lig ik lekker riant in mijn nest mij absoluut niet te storen aan jou. Dus laten we de beste wensen ook maar achterwege houden dit jaar.

Een nieuw jaar, nieuwe ellende. Of een extensie van de ellende, irritaties en overbodig heden van vorig jaar. Ik zie weer op tegen de nieuwe trends en populaire dingen die alleen nog maar belachelijker kunnen zijn dan vorig jaar. Ik zie weer op tegen de hashtags, pro-actieve gedrag, ‘spraakmakende televisie programma’s’, BN’ers, schandalen en iedereen die zonder enige geldige reden op mijn pad moet komen en mijn irritatie gaat voeden. Of dit jaar humoristisch begint, nee, eerder met een gebalde vuist zoekend naar het gezicht dat verantwoordelijk is voor alles wat niet gaat deugen dit jaar.

Dit gaat een jaar wezen waar ik mijzelf in tegenstelling tot anderen mijzelf niks ga beloven. Ik stop niet met roken, niet met drinken, niet met vloeken en niet met mijn bijdehante opmerkingen over alles en iedereen. Dit heb ik vorig jaar wel geprobeerd en dit jaar ga ik mijn stront niet meer op houden. Je knikkerverzameling zal bruin kleuren dit jaar, heel bruin!

Mijn jaar begon al goed toen ik las over dat de eerste gipsvlucht terug kwam naar Nederland en Schumi zoals we hem blijkbaar moeten noemen z’n kop brak op een rots. Hiermee wil ik meteen zeggen dat iedereen die op wintersport gaat, onder een lawine komt, buiten de piste het ravijn in dondert of z’n poten breekt dit dubbel en dwars verdient. Het interesseert me niet of je beste vriend niet meer terug kwam vanuit Zwitserland, ik ben nou eenmaal zo’n persoon. Extreme sporten beoefenen is flirten met de dood, net als flirten met een vrouw doe je dat niet zonder enkel doel. Flirten met de dood is dood willen. Jezelf tot het uiterste drijven is enkel kijken hoe ver je kan gaan zonder echt dood te gaan. En jezelf begeven op een bergwand waar moeder natuur dermate huishoud op een manier waar in Nederland al lang code rood was afgegeven en de randstad was geëvacueerd dat is er om vragen. Ik zou dolgraag mensen willen optrommelen om samen met mij een rode loper te kopen en richting Schiphol of Rotterdam Airport te gaan om deze mensen de Darwin Award te geven.

Het kwalijke hier aan is ook nog omdat ze dit soort sporten moeten beoefenen die schadelijk zijn voor de gezondheid dat als het mis gaat deze mensen weken van de werkvloer af zijn, ze de maatschappij geld kosten en we dit allemaal goedkeuren. Terwijl de handeling van een sigaretje roken moet worden doodgegooid met accijns en voormalige nazi-Duitsland-achtige wetten terwijl dat in verhouding minder risico vormt dan het wintersporten.

—-

Om zo maar bij het volgende aan te komen wat mij toch wel ernstig motiveert om mijn spullen te pakken en hem te smeren naar de jungle. Het alcohol en tabak beleid voor mensen onder de 18. Ik zelf die als 13/14 jarige zo’n 6 tot 7 jaar geleden voor het eerst in de kroeg zat, rookte en een biertje dronk wil het opnemen voor de minderjarigen. Dit kan raar lijken en de meeste arrogante volwassen patjakkers kan het niet schelen. Want zoals de mentaliteit onder ons over het algemeen is, als je zelf goed zit, kan de rest een eind op flikkeren! Maar dit gaat de kant op van extreme betutteling.

Gisteren stond ik te pissen in de kroeg en toen viel mijn oog op dit papier, een pamflet dat net zo goed in 1933 had kunnen zijn opgesteld.

tumblr_inline_mz1izz04IQ1ssfhr5

Een citaat schiet me te binnen over dit soort praktijken, een citaat van een man die wij allen wel kennen.

“The best way to take control over a people and control them utterly is to take a little of their freedom at a time, to erode rights by a thousand tiny and almost imperceptible reductions. In this way, the people will not see those rights and freedoms being removed until past the point at which these changes cannot be reversed.” — Adolf Hitler

Zo begint het, de grondslag is gelegd voor een nieuw reich waar we allen positief, gezond, vrolijk, actief en goedgelovig zijn! 1984 is geweest maar we zijn nog niet te laat voor 2084! Het voelt als een kwestie van tijd totdat ze je urine gaan checken op de werkplek in het geval er adrenaline in zit, in het geval je lol heb gehad in het weekend.

Maar mij houden ze niet tegen, ik roep jullie, die 3 lezers inclusief mijzelf op om een verzet te vormen! Iedereen die minderjarig is (tussen de 15 en 18) en geen bier of sigaretten krijgt, geef mij je geld en ik ga het voor je kopen. Ik roep iedereen op dit te doen, ze kunnen niet iedereen een café verbod gaan geven voor 3 maanden! Sluit je aan broeders en zusters en laten we ons allen bezatten en zwart roken tegen het hedendaagse betuttelingsfascisme! Ik zal met trots mijn café verbod ontvangen en op de dag dat het weer is opgeheven verder gaan totdat dit op houd. De slachtoffers van dit nazi beleid zou ik ook graag eens uitnodigen om op een tot nu nog onbesproken plek gezellig in alle veiligheid een pint te kunnen drinken. Zoals ik dat ook deed toen ik 16 was!

Met frisse tegenzin ga ik dit jaar weer tegemoet. Laat maar komen!

David de Ridder

07-01-2014

Ik ben David, 22 jaar. Woonachtig in het inspirerende progressieve en vooral dynamische Zeeuws Vlaanderen. Ben een vouwer, geen propper. Ik haat een hoop, ik hekel meer. Ik schrijf hier graag het één en ander over.

Tagged with: , , , , , , , , , , ,
Posted in Uncategorized
One comment on “Frisse Tegenzin

Leave a Reply

