Gezeik

[28 JANUARI, 2014]

Zo maar een lijst gebaseerd op willekeur waar ik mij aan irriteer. Niet alles staat er in, ik schrijf (nog) geen boeken. 

Zuchten, steunen, puffen, grommen en fantaseren over het geluid dat mijn vuist zou kunnen maken op het type mens dat ik hier onder ga benoemen..

Afbeelding

1. De homo’s, nee niet vanwege hun seksuele voorkeur, want het zou een gezond weldenkend mens niet moeten interesseren waar je hem in vredesnaam in duwt. Maar vanwege het gezeik over acceptatie. Vooral met de winterspelen in het oh zo zonnige Sotsji, gaat het zelfs zo ver dat de burgemeester van deze stad tijdens een persconferentie moet melden dat homo’s niet gediscrimineerd zullen worden. Waar zijn we nou mee bezig? De laatste keer dat ik op de kalender keek was het geen 28 januari 1608! Hoe verwend en zeikerig zijn wij als volkje nou dat dit überhaupt een issue is. Waar is de relevantie? De focus zou moeten liggen op hoe corruptie de olympische spelen nu al overschaduwd. Hoe de lokalen in Sotsji tegen de spelen zijn, hoe werklieden worden uitgebuit om de spelen te kunnen realiseren en dat het niks anders is dan lobbyen voor de rijken en machtigen. Ik zie voor me hoe Poetin in een deuk lag toen hij post kreeg van de Nederlanders. “Wat nou homo’s!?!”

Ook het eeuwige gezeik over homo huwelijk komt mij zo de strot uit. Als homokoppel, wat nog steeds niet 100% geaccepteerd is vind ik het verbazingwekkend dat ze willen trouwen. Als toch iets nog altijd het boegbeeld is van het conservatisme is het wel het trouwen, een achterlijke kerkelijke gewoonte die totaal uit de tijd is. Zoals een neger niet om acceptatie vraagt bij een racist, zouden de homo’s ook hun middelvinger moeten opsteken richting de kerk en al hun conservatieve ideologie (idiootologie) erbij. Hoe graag ik homoseksualiteit promoot, met het zicht op de minimale kans op voortplanting om overpopulatie tegen te gaan en enigszins progressiviteit in de samenleving te brengen, moet ik hier toch even zeggen; Hou nou eens op met zeuren, MOVE THE FUCK ON!

2. Nationalisme en anti-immigratie ‘mensen?’, Ik zou compleet hypocriet zijn met het zicht op mijn vorige artikel om dit te doen: maar ik zou naar de sportschool gaan om mijn spierballen te trainen als ik jullie te pakken zou kunnen krijgen.  Als er iets ernstigs gebeurd of met oud en nieuw, als het volk zich een keer zogenaamd samen spant, krijg je dit soort gelul ook:  ’Ons mooie kleine landje’, ‘alles waar wij voor staan’, ‘Onze rijke geschiedenis, de gouden eeuw!’ etc etc dat we opeens met z’n alle trots halen uit gebeurtenissen en prestaties waar wij zelf niks mee te maken hebben. Heb jij er wat aan gedaan dan? Nee! Wij hebben niks gedaan behalve dik worden voor de televisie kijkend naar RTL Boulevard hoe Rafael van de Vaart en onze ‘Wes’ hun zeer interessante liefdesleven er aan toe gaat. Hou toch op!

Dit is vaak hetzelfde uitschot dat loopt te klagen over immigranten en er heilig van overtuigd zijn dat allochtonen beter worden behandeld dan autochtonen. Dat ze ‘onze banen’ ‘jatten’ etc etc. Ook dit zou geen item meer moeten zijn. Het feit dat paps je aan de keukentafel loopt te indoctrineren met zijn ondoordachte idioterie, om zo de focus niet te leggen op wat voor lul hij zelf wel niet is. Spreken ze de taal niet? Praat dan niet met ze! Lust je geen shoarma? Eet het dan niet! Waarom zou het jou als autochtoon toch aan gaan. En als iemand die de taal niet spreekt, geen school heeft gehad en het land is binnengesmokkeld jou baan af pakt. Dan ben je zelf een nitwit! 

3. De printermevrouw, dit is een specifiek persoon waar ik enkel de naam van had kunnen weten als ze me voor de rechter gesleept had voor intimidatie en (verbale) mishandeling.

Vandaag stond ik aan de kassa in de Albert Heijn en der stond een mevrouw voor mij die een printer had gekocht. In een supermarkt.. elektronica kopen. Typisch voorbeeld van gierigheid. Je instinct zou al moeten zeggen dat als je tussen de tampons en de vleeswaren een computer of printer te koop ziet staan dat je hem het best kan laten staan. Afijn, ze legt hem met der ontevreden seksloze-west-zeeuws-vlaamse-kort-stekeltjes-haar-grote-bril-fout-montuur kop op de kassa. Om vervolgens aan de kassière te vragen hoe dat ding precies werkt. De kassière, met der oneindige wijsheid, begint in het steenkolen Engels de achterkant van de doos op te lezen. De vrouw kijkt de kassière aan alsof ze het antwoord des leven net te horen had gekregen om vervolgens te knikken en te zeggen “Als het niks is, dan breng ik hem terug hoor!” Morgen ga ik naar het postkantoor om te vragen of ze nog een goede hersenchirurg kunnen aanbevelen, als het niks is, dan kom ik terug om verhaal te halen.

4. Dieren en Milieu activisten, wat word ik toch MOE van jullie! Het is niet meer belangrijk, net zoals de homo’s, kom nou eens met wat nieuws! Hypocriet ruggengraatloos geouwehoer. ‘Geen cosmetica meer op dieren testen!’ mooi, dan testen we het op jullie! Maar vervolgens niet gaan zeuren dat je beste vriendin met oogschaduw op loopt waardoor jij in de testfase je oog bent verloren en een verminkt gezicht van heb overgehouden. Net als de homo’s en de anti-immigratie mensen, stel je prioriteiten nou eens goed. Als je toch idealistisch wilt zeuren, dat mag, daar is plek en ruimte voor. Maar doe het om iets wat er daadwerkelijk nog toe doet. Waar animo voor is, je krijgt het al niet meer met dit onderwerp. Kijk eens naar de oorlog in Syrië, in zuid-Soedan, de protesten in Kiev, de Mexicaanse drugsoorlog, de economische crisis, het toenemen van mensen die naar de voedsel bank moeten. Stijgende percentage werklozen, de bezuinigingen in de zorg.. maar hou eens op met dit westerse middenklasse protest over een consumptie maatschappij waar jij net zo hard deel aan neemt als ieder ander. Bah!

5. Likers en delers van schattige dierenfoto’s op social media. Niet doen, kappen, zet jezelf niet zo voor lul. 

6. Pedofiele lokale politicidit is wat ik de laatste tijd in de krant zie staan. Is dit het nou? Stemt dit volk nou op mensen die hun handen niet van kindertjes kunnen houden en zichzelf plezieren op illegaal beeldmateriaal? Dat de kerk dit doet, oke! Had niet veel anders verwacht. Maar zelfs onze raadsleden die zogenaamd het belang van van de inwoners van hun gemeente moeten vertegenwoordigen zijn hier schuldig aan. Ergens toch het bewijs het neutraliteitsbeginsel (scheiding tussen kerk en staat) moeilijk kan worden nageleefd. Macht erotiseert, een actueel voorbeeld is François Hollande. Maar hey! Hem in Julie Gayet hangen vind ik toch iets heel anders dan met je vieze vingers aan kinderen zitten. Hoe kleiner de macht, hoe kleiner seksuele partner? Ik kan hier nog niet over uit. 

David de Ridder, 

28-01-2014

Ik ben David, 22 jaar. Woonachtig in het inspirerende progressieve en vooral dynamische Zeeuws Vlaanderen. Ben een vouwer, geen propper. Ik haat een hoop, ik hekel meer. Ik schrijf hier graag het één en ander over.

Tagged with:
Posted in Uncategorized

Leave a Reply

