Ongezonde Idioterie

[14 JANUARI, 2014]

Mijn mentale riolering zit verstopt, de septic tank is lek, mijn knikkerveld is een hondenuitlaat parkje gevonden. Dus het is weer tijd voor stront aan de knikker! Het gaat goed stinken ook! Laten we meteen beginnen met meuren!

Dit kan niet door de beugel, het is spijtig dat ik dit moet vertellen en dat mijn medemens zelf niet tot deze realisatie is gekomen maar

1. Jonge vrouwen (Onder de 30) met kort haar. Kan niet. Moet je niet doen, moet je voor jezelf niet willen. Hou op om te proberen op je broer te lijken. Ik kijk als hetero man liever naar een vent met een hand in mijn broek en bijbehorende bedoelingen dan dat ik naar een jonge vrouw kijk met kort haar. Nogmaals, niet doen.

2. Paarden als vervoersmiddel gebruiken. Een wekelijks terugkomend fenomeen op het fietspad waar ik iedere dag met tegenwind over heen moet lijden. Dit moet stoppen. Al honderden jaren domineren we het paard door simpelweg op z’n rug te zitten en er met touwen aan te trekken. We weten het, we staan boven deze levende frikandellen in de voedselketen. Het hoeft niet continu gezien te worden. Daarnaast zijn het dieren, die kan je niet lezen, hoogstens onbetrouwbaar en velen malen sterker dan wij mensen. Als ik iemand op een paard moet inhalen wil ik zo’n typerend paardenmeisje met zo’n mongolenhelm en laarzen er van af trekken en er op wijzen hoe onverantwoordelijk het is om met misschien wel 400 kilo aan vlees en spieren en een onstabiele persoonlijkheid in het openbaar rond te lopen. Jullie zijn moordenaars.

3. Mannen die babyblauw of roze dragen. In het geval van de drang te hebben jezelf vrouwelijk te uiten vanwege misschien een homoseksuele voorkeur. Prima. Maar niet als hetero man. Er moet een onderscheid wezen tussen mannen en vrouwen. Je loopt ook niet met een hoofddoek op als je atheïst bent dus alstublieft, laat het roze ook dan ook als je hetero bent. Bij voorbaat dank.

————-

Van de paar lezers die ik heb, verdenk ik er enkelen van zich op bepaalde tijdstippen in de week zich te begeven bij een Fitness instantie. #fitnesse zoals het in de populaire social media cultuur genoemd word, om nog maar te zwijgen over de bijbehorende leeghoofdige onrealistische Mohammed Ali en Arnold Schwarzenegger citaten die hier helaas mee gepaard gaan. In dit artikel behandel ik voornamelijk de mannen die zich schuldig maken aan dit wangedrag.

Afbeelding

In zulke zogenaamde “healthclubs” of andere mooie namen die deze bedrijven krijgen staan wij homo-sapiens onszelf ons in groten getale op te pompen. Zoals gezegd: “Ter ondersteuning van de gezondheid en algemene fitheid” hierbij is er natuurlijk gezwegen over de angst voor de dood, groepsdruk, beïnvloeding van massamedia, macho gedrag en schijn naar de buitenwereld.

Zoals ik verwacht van jou, de lezer, heb je al door dat ik hier een enigszins afkerende visie op heb. Ooit heb ik geforceerd mijzelf moeten begeven in één van deze gekkenhuizen voor een school opdracht, daar heb ik een indruk op gedaan die ervoor heeft gezorgd dat ik liever dik en ongezond word in plaats van mij ooit te begeven tussen de subcultuur die daar hoogtijdagen aan het vieren is. In deze instanties die ik net zo graag zie verdwijnen als gebouwen met religieuze doeleinden.

Weliswaar hebben hebben kerken, moskeeën, synagogen etc, gelijkenissen met je lokale fitness centrum.

– Er word opgeleefd aan een ideaal, je gezondheid, dat is je god. Net als het bidden naar god en een goed gelovig mens te zijn heerst hier zoals hierboven al vermeld de angst voor de dood. Het stiekem willen van een eeuwig leven en de bereidheid hier pijn voor te lijden. Zoals terug te zien is in de meer extremistische takken van religie. Het denken dat je lichaam je tempel is en helaas is vaak terug te zien dat de fitnessmensen inderdaad beter met hun lijf overweg kunnen dan met hun brein.

– De groepsdruk, net als dat je jezelf zou begeven in een christelijke gemeenschap en je maar mee gaat met deze idealen gaan er mensen naar de fitness omdat de rest het ook doet. Het hoort er nou eenmaal bij zou je denken. Omdat de groep zegt dat het goed voor je is, dan ga je zelf maar ook. Omdat de groep fysieke mankementen begint te vertonen zoals het breder worden en de mentale mankementen van zichzelf zekerder te voelen wil jij dit ook bereiken. De groep zondigt niet en jij zal er niet bij horen als je zelf ook geen schoon en verantwoord leven lijd in opdracht van een gestoorde doctrine. Dit beantwoord overigens meteen het punt voor de schijn naar de buitenwereld.

– Beïnvloeding van de massamedia is misschien wel een kwalijker punt. Zelfs anno 2014 kunnen zijn wij sterk beïnvloedbare, ruggengraatloze persoonlijkheden en willen we nog steeds opleven aan het ideaal dat je favoriete popidool voor je schetst. Ga maar eens naar youtube en klik een willekeurige videoclip aan van een over het paard getilde mainstream artiest en hij of zij zal waarschijnlijk fysiek zich helemaal voordoen als het ideaal wat er geschetst is. Daarbij komt kijken dat we nog steeds geen gezond gevoel hebben van zelfreflectie en niet in kunnen zien dat we nooit aan hun standaarden van succes zullen kunnen opleven. We nooit het grote geld gaan verdienen. En dat jij, net als ik simpelweg deel uit maakt van het klootjesvolk. Maar toch he!? Als je tot de realisatie bent gekomen dat je geen speciale talenten heb of maar weinig fantasie en creativiteit heb, ondanks dat het je misschien wel is aangepraat ooit hoor. (want jij ben OH ZO SPECIAAL!) Sla je maar wanhopig de weg in van ‘Maar ik kan er misschien wel zo uit zien!’ en als iedereen ziet dat ik aansluit bij dit ideaal en ik gemogen word door vanwege mijn fysieke gesteldheid zal dit mijn oppervlakkige lust naar geluk kunnen vullen. (Vertaald in capslock: ALS IK OOK ZO GESPIERD BEN GAAT IEDER WIJF MET DER BENEN WIJD VOOR ME!)

– Het macho gedrag, het kwaadaardige gezwel onder de mannen. Het zou geen nieuws moeten zijn dat mannen van nature vrij onzekere wezens zijn en daarnaast nog eens competitief ook. Deze combinatie is net zo dodelijk als de combinatie die er aan te pas komt als je jezelf vol spuit met een speedball . Als de één breder word, moet jij breder worden. Als de één meer aanspraak krijgt van een vrouw moet jij nog meer aanspraak krijgen. Als Henk 100 kilo tilt moet jij 110 kilo kunnen tillen. Want oh jee! Je zou maar eens niet zo sterk zijn als onze vriend Henk, wat moet je dan? Je leven houd op! Je beland in de goot en niemand zou je meer mogen! Want iedereen mag Henk meer!!! Het enige wat je hier mee doet, helaas voor de meesten nog onbewust is toegeven aan onzekerheid. Zulke taferelen bekijken van de zijlijn zoals ik graag mag doen zijn niks anders dan zielig en lachwekkend. Ondanks dat iedereen die überhaupt aan sport doet met één handomdraai mij een dwarslaesie zou moeten bezorgen met mijn levensstijl ben ik niet bang om te zeggen; hou nou eens op om jezelf zo aan te stellen! Je bent geen 12 meer. Leg je er bij neer, soms ben je nou eenmaal niet zo stoer als een ander. Ik weet dat het hard aan komt, maar dat is het leven nou eenmaal.

Maar ik ben nog niet klaar! Bij deze hype komt ook nog eens een bepaalde propaganda om de hoek kijken, die ik beschouw als een persoonlijke aanval. Vandaar deze aanval terug. Alles wat ik leuk vind en waar ik voor sta word in een kwaad daglicht gezet. Fastfood, lui zijn, roken, drinken, cynisme en gemakzuchtigheid word afgekeurd door de Van roken ga je dood, van fastfood word je dik, kom op tijd je bed uit, carpe diem, werk aan jezelf, gooi je leven om, leef bewust, het glas is half vol en je kan alles worden wat je wil-nazistische propaganda waar ik net zo graag naar wil luisteren als het geluid van een vork die over een kaal bord heen schraapt op de beat van een Avicii liedje.

Mijn sigaretten worden duurder en mijn levenshouding meer bekritiseerd in reclames op nationale televisie, dankzij jullie. Het lijkt een kwestie van tijd dat er zich jaren 20 en 30 toenmalig nazi-Duitsland praktijken gaan afspelen dat er geen ‘Jude!’ op mijn raam word geschilderd (En alweer een nazi referentie, ik weet het, maar daar zijn jullie aan te danken!) maar ‘Ongezond!’ ‘Onbewust!’ en ‘Zelfvernietigaar!’

Fysiek zijn jullie er misschien beter aan toe dan ik, maar mentaal ongezond en idioot.

Trivia, enkel ter bevestiging voor dit artikel🙂

http://en.wikipedia.org/wiki/Muscle_dysmorphia

Muscle dysmorphia (or more informally bigorexia) is a disorder in which a person becomes obsessed with the idea that they are not muscular enough. Those who suffer from muscle dysmorphia tend to hold delusions that they are “skinny” or “too small” but are often above average in musculature.
Sometimes referred to as reverse anorexia nervosa, or the Adonis Complex, muscle dysmorphia is a very specific type of body dysmorphic disorder.

David de Ridder

14-1-2014.

Ik ben David, 22 jaar. Woonachtig in het inspirerende progressieve en vooral dynamische Zeeuws Vlaanderen. Ben een vouwer, geen propper. Ik haat een hoop, ik hekel meer. Ik schrijf hier graag het één en ander over.

Tagged with:
Posted in Uncategorized

Leave a Reply

