Wereld Sodemieterop-dag

[20 FEBRUARI, 2014]

Vandaag op 20 Februari is het de dag van het geweldloos verzet, tijd om onder deze noemer een nieuw artikel te schrijven. 

Zojuist zat ik met mijn moeder een biertje te drinken en een sigaretje te roken zoals we dat vaker doen tegen de avond. De radio stond als gewoonlijk aan en vulde de huiskamer met over-commerciële zeikliederen en slechte reclames. De audio vervuiling werd mij teveel toen de reclame van “Power Vrouwen in Concert” (Een term die mijn ontbijt terug naar boven doet komen) voorbij kwam. Een manifestatie voor vrouwen op Internationale vrouwendag dat op 8 maart word gehouden. Voorafgaand aan deze samenkomst van vrouwen die iedereen de spuitgaten uit komt in het dagelijks leven worden ook nog de Powervrouwen Awards 2014 uitgereikt. 

Mijn kritiek was binnen enkele nanoseconden al gevormd en kwam met de bijkomende speeksel van woede en opgepompte aderen uit mijn vrij scherpe bek gevlogen. 

Welk onverlicht mens vind het nou daadwerkelijk belangrijk uit welk orgaan je pist en waarmee je neukt. Wat heb je in godsnaam gedaan om hiervoor een dag te verdienen! (Dit geldt overigens net zo goed voor mannen). Wie vind het nou interessant wat jij in je onderbroek hebt hangen. Het schandalige is nog eens dat dit in de westerse wereld openlijk word gevierd. Als je hier onderdrukt word door een man en je dagen als vrouw slijt in de keuken dan doe je dit zelf. Dan deugt je vent niet en jij al helemaal niet om hier voor te buigen. Wat een aanstellerij om zo prat te gaan over het concept van powervrouwen in Nederland. Al helemaal als je dit vergelijkt met de derde wereld landen waar de internationale dag van de vrouw op zich tot zijn recht zou komen. Onder andere is Carice van Houten genomineerd voor de powervrouwen award. ‘nuff said.

Zo zijn er meer themadagen waar ik het één en ander over kwijt wil:

– Wereld Naakt tuinieren-dag:   Toen ik het las hoopte ik ook dat het een grap was. Maar nee, het is een officiële dag. De eerste zaterdag in mei word dit gevierd. Als jij graag tuiniert en jezelf niet kan bedwingen om met je ballen en blote borsten in de brandnetels te hangen dan is dit je dag! Het is georganiseerd met de reden dat activiteiten als onkruid wieden, planten en snoeien net zo goed naakt gedaan kunnen worden. Waarom je niet auto mag rijden, mag gaan winkelen of als je naakt bent mag gaan stemmen is mij nog altijd een raadsel. Maar tuinieren, dat mag op die dag! Ik hoop dat het dan regent.

– Internationale Dag van Transgender-rechten7 Augustus wordt dit gevierd. De 8e neem ik zeker vrij, dit ga ik vieren. Dit zou de dag moeten zijn dat de kroegen gevuld worden door transseksuelen, transgenderisten en travestieten. Deze mensen lijken me geweldig om mee te feesten en alles behalve saai. Dit is de dag dat je onder het genot van een paar biertjes je kan interesseren in geslachtsverandering, kan lachen om mooie vrouwen met mannenstemmen en met mensen kan praten die het allemaal zo nauw nemen met het beoordelende saaie volk. Hier kan je enkel met een goed verhaal van thuis komen ‘Ik heb vanavond gefeest met een kroeg vol transseksuelen’, ik hang direct aan je lippen!

– Nelson Mandela-dagOp 18 Juli vind deze schande plaats. Dit is de dag waarop mensen zich geroepen zouden moeten voelen om voor de wereldvrede, 67 minuten van zijn tijd belangeloos hulp te verlenen. Omdat hij zich op zijn 92e jaar zich zogenaamd al 67 jaar had ingezet voor gelijkheid van iedereen. Mocht ik ziek worden of hulp behoevend zijn tegen 18 Juli dan verhonger ik liever dat ik word geholpen door iemand, die vanwege een over het paard getilde net niet revolutionair ook zogenaamd iets goeds wil doen. Hij is nu dood, kap hiermee, move the fuck on!

– Nationale Coming Out Dag: 11 Oktober, de dag waarop homoseksuelen uit de kast kunnen komen. Who gives a shit? Serieus? Wat doet het er nu toe of je op 11 oktober uit de kast komt of wat voor andere dag van het jaar. Mensen gaan er om lachen en het niet allemaal accepteren. Deal with it. Het enige ironische aan deze dag is, is dat het op dezelfde dag valt als Internationale Wereldmeisjes dag. 

– Werelddag van de Man: Op 3 November kan je als je zo kleinzielig bent, je trots dat je een man bent en hier geen ene zak voor heb hoeven doen van de daken afschreeuwen. De eerste de beste man die dit viert in mijn bijzijn gaat het moeilijk hebben🙂

– Wereld Alzheimer Dag:  Welke dag?

Zo zijn er ellenlange lijsten met themadagen die gevierd worden, meestal vanwege ziektes, handicaps, het milieu, onderdrukking, oorlog, armoede etc. Maar ben je echt bereid om iets te doen, je handen uit je mouwen te halen en werk te verzetten. Wees dan niet zo’n luie donder en wacht niet op één van deze dagen en zet je er iedere dag dan voor in als je hier toe bereid ben. (Witwassen van het geweten)

Afbeelding

Als laatste pleit ik ook voor een nieuwe themadag, op 6 Juli, mijn verjaardag. Daar op zou ik graag willen dat we ‘Wereld Sodemieterop-dag‘ vieren. Op deze dag doen we allemaal wat we doen moeten: werken, naar school of wat je ook doet en kan je voor de rest opsodemieteren met al je idealen, ideeën, loze initiatieven en irrelevante meningen waar ik me niet voor interesseer. Hopelijk vieren we het door zoals ik ooit al heb geopperd Prem Radhakishun te verjagen van de televisie.

Ik kijk er nu al naar uit! 

David de Ridder

20-02-2014

Ik ben David, 22 jaar. Woonachtig in het inspirerende progressieve en vooral dynamische Zeeuws Vlaanderen. Ben een vouwer, geen propper. Ik haat een hoop, ik hekel meer. Ik schrijf hier graag het één en ander over.

Tagged with:
Posted in Uncategorized

Leave a Reply

