Een beetje Doelloos

unnamed768678 Een klein lijstje van willekeurige dingen die ik hekel, tekst en uitleg mag je hier zelf bij verzinnen:

  • Witte Leggings
  • Kalenders op het toilet
  • Paardensport
  • Echtparen met dezelfde fietsen
  • Magneetjes op de koelkast
  • Sandalen
  • Langlaufen
  • Mannen die Nederlandstalige liefdes liedjes zinnen
  • Albert Verlinde
  • Skeeleren
  • Rolgordijnen
  • Sikjes
  • Dromers

Het valt niet echt in mijn straatje om een artikel te schrijven dat toch meer neigt naar de persoonlijke kant. Maar zoals de titel al verklapt, heb ik een beetje een midlife crisis op m’n 20e. Ik ben een beetje doelloos.

Op dit moment in mijn nog relatieve korte leven heb ik het gevoel dat ik ronddobber in een zwembad net nadat er een schoolklas in heeft gezwommen. Sommige plekken in het water voelen net wat warmer aan dan de ander.. Bij iedere warme plek wil je net je mond niet open doen om te voorkomen dat je niet met een vies smaakje verder ronddobbert. Ik heb geen flauw idee wat ik wil aanpakken en wat niet, daar komt het eigenlijk op neer. Ik heb simpelweg geen idee wat ik moet doen met mijzelf en met de toekomst.

Op 6 juli 2014 (REMINDER: Dit is op wereld sodemieter op dag!) word ik nog maar eenentwintig jaar en ben ik 4 of 5 jaar van de middelbare school af en heb ik twee gefaalde HBO opleidingen aan mijn broek hangen, als een natte scheet die je ‘s ochtends laat en ‘s middags nog een beetje voelt iedere keer als je gaat zitten.

Mijn huidige leven kort samengevat is absoluut niet om te mogen klagen. Ik woon in een relatief mooi huis met m’n moeder als huisgenoot, heb ik een ongeschoolde maar toch een best leuk betaalde en vermakelijke baan. Hou ik er hobbies op na waar ik mij zeker goed mee kan bezighouden (schrijven, bier drinken, LP’s verzamelen, masturberen, etc) Mijn eten staat ‘s avonds op tafel, het wc papier is zacht en van een degelijk merk, de remsporen worden uit mijn onderbroeken gewassen en ik word nog met rust gelaten ook!

Maar der zal een dag moeten komen waar op ik de volle pot ga doorspoelen en toch moet kiezen of ik links of rechtsom de septic tank ga bereiken en niet met een luier vol blijf lopen. Mijn vraag is: Hoe doen jullie dit? Hadden jullie vroeger al een doel waar je je leven lang op heb gefocussed? Kwam het toevallig op je pad? Doe je maar gewoon iets en verloopt dat goed en vind je het allemaal wel best?

Of vraag ik mij teveel af?

Een mooi voorbeeld waar ik tot op heden eigenlijk niks aan heb gehad, maar wel leuk vind om te vernoemen is een jongen, wiens naam ik in het midden laat, die ooit op mijn werk bij mij een paar dagen moest meelopen voor zijn opleiding. Flink wat jonger dan ik, was hij met mijn klagende bek opgezadeld. Om te zorgen dat deze jongen niet met een volle broek liep uit zenuwen vroeg ik hem een algemene vraag maar kreeg ik toch een interessant antwoord. Ik vroeg hem: “Wat wil jij later worden?”  Zegt hij alsof het de meest normale beroepskeuze ter wereld is “Onderwaterlasser” “WAT Onderwaterlasser??” Zei ik met een nogal arrogante houding. “Ga mij nou eens vertellen waarom jij in vredesnaam onderwaterlasser wil worden.” Zegt deze net puberende jongen “Ik hou van lassen.. en van duiken.. dus tja, dan moet je toch onderwaterlasser worden?” Ik heb dit al meerdere malen proberen te vertellen aan mensen en iedereen kijkt mij aan alsof ik een (en af en toe terecht) idioot ben. Maar ik vond dit een prachtig antwoord! Hij pakt simpelweg twee handelingen die hij graag uitoefent en kan er een beroep bij verzinnen, een doel bij verzinnen en een streven.

Helaas ben ik na lang nadenken tot de conclusie gekomen dat als ik handelingen die ik zelf graag doe bij elkaar plak er dingen uit komen waar ik misschien eerder een straatverbod krijg in plaats van een baan🙂

Het enige doel wat tot op heden nog wel voor ogen blijft is het besmeuren van jullie beeldschermen met mijn audio en tekstuele razernij.

Maar mijn vraag is en ik ben ook op zoek naar een toch wel serieus antwoord, wat zouden jullie zo’n doelloze lambal als ikzelf aanraden?

(Opties als prostitutie, hard drugs, de politiek, dictator, rambo, excrement expert, god en jihadist zijn helaas al afgevallen)

Mocht je een antwoord hebben en mij op weg willen helpen of wil je me gewoon met de dood bedreigen. Dan kan dat! Mail dan naar strontaandeknikkerblog@gmail.com

Bedankt!

David de Ridder

02-06-2014

 

Ik ben David, 22 jaar. Woonachtig in het inspirerende progressieve en vooral dynamische Zeeuws Vlaanderen. Ben een vouwer, geen propper. Ik haat een hoop, ik hekel meer. Ik schrijf hier graag het één en ander over.

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

