From Holland with Love

Ik moet toegeven, ook ik heb gevoelens.. soms.. voor andere mensen. De laatste tijd met de oorlog in de Oekraïne, de moord op Boris Nemtsov, de discriminatie van homoseksuelen in Rusland, de bijdehante feministen van Pussy Riot en het verspreiden van talloze vermakelijke leugens. Is er in mijn zwarte hart een vlammetje gaan branden voor Vladimir Vladimirovitsj Poetin.

De moderne napoleon doet de meest verschrikkelijke dingen onder het dictatoriale bewind dat hij voert. Gehele bevolkingsgroepen worden weg gezet, onderdrukt, gediscrimineerd, Buitenlandse gronden worden geannexeerd en oorlogen met een spookleger houden de kranten druk bezig. Maar ik moet zeggen, deze man doet dit met zo veel stijl. Dat ik zit te soppen op mijn stoel net als iedere vrouw met een pittig kapsel dat fifty shades of grey heeft gelezen/gezien.

Deze man straalt alles uit wat James Bond uit straalt in combinatie met the Expendables en Kevin Spacey in House of Cards. Voor deze man ga ik voor de buis zitten en genieten. Zijn overdreven vertegenwoordiging van de Russische man, de geoliede PR warmachine die hij om zich heen heeft en die sexy foto’s dat hij de zaken regelt met ontbloot bovenlijf houden mij wakker ‘s nachts.

Vladimir Putin

“I swim almost every day, a thousand meters.”

Vladimir Putin

Van zijn (eigenlijk..) oppervlakkige presentatie van de sterkte Russische man zouden wij West-Europeanen nog wat kunnen leren. Deze man eet zijn vijanden als ontbijt en drinkt de tranen van iedereen die hij weduwe heeft gemaakt om het goed weg te spoelen. Terwijl hij gespierd, stoer, strak kijkend op paarden rijd en de wereld intimideert met 140% van het volk dat hem steunt. Maken wij ons op voor eerlijke provinciale staten verkiezingen. Vergeleken met de Russen voel ik mij als Nederlander het joch dat zijn lunchgeld moet afgeven aan de grote pestkop waar ik stiekem naar op kijk. En ook absoluut geen ambities heb om, mocht ik het kunnen, het anders aan te pakken zoals hun doen.

Net zoals James Bond in de films tientallen mensen vermoord, blijven we toch van hem houden. Zo heb ik dit ook met Poetin. Daarbij denk ik dat hij en ik goede vrienden zouden kunnen wezen. Net zoals hij, vind ik dat het leed dat hij de wereld in heeft gebracht ook klasse entertainment tijdens het acht uur journaal. Lig ik ook niet wakker van de rechten van een ander. Doen landsgrenzen mij ook vrij weinig (Tijd om België te annexeren en dat wat van ons Nederlanders was weer terug nemen), vind ik dat iedereen die anders geaard is daar ook niet zo over met zeuren en zou ik stiekem iedereen die kritiek heeft op mij ook willen elimineren. Poetin vertegenwoordigd eigenlijk de man die we stiekem allen zouden willen zijn.

pu-11111111

Zoals de Italianen Berlusconi had die zoals iedere man zou willen, massa orgies hield met fotomodellen, dik in de zeventig nog keihard cocaïne snuift, zijn land bedonderd en het volk van hem laat houden. Doet Poetin dit in Rusland en eigenlijk ook in de rest van Europa. Als je het niet eens bent met mij, zou ik maar over je schouder kijken.

На здоровье.

David de Ridder.

5-3-2015

Ik ben David, 22 jaar. Woonachtig in het inspirerende progressieve en vooral dynamische Zeeuws Vlaanderen. Ben een vouwer, geen propper. Ik haat een hoop, ik hekel meer. Ik schrijf hier graag het één en ander over.

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

