Een tolvrije Westerschelde tunnel tegen inteelt!

tunnelAls import Zeeuws-Vlaming (12 jaar) geniet ik van het leven in Zeeuws-Vlaanderen met een gezonde dosis genen en tamelijk schoon DNA. Ik ben opgegroeid in één van de mooiste gebieden van Nederland, uitgestrekte landerijen, kleine dorpjes met ieder zijn eigen identiteit, frisse schone lucht die ik zelden ergens anders heb mogen inademen en met misschien wel het meest ontevreden zeikerige verwende volk waar ik een zekere haat liefde relatie mee heb.

Ondanks dat we in dit land laag en droog zitten en van de wereldproblematiek eigenlijk geen last hebben vind het inheemse volk altijd wel iets om over te klagen. Zijn het de immigranten niet die we eigenlijk niet zien, of is het de Europese Unie en het duivelse Brussel waar we geen verstand van hebben. Dan is het wel die verdomde kut tunnel!

Ik ben in 2003 toen de tunnel in gebruik werd genomen verhuisd naar Zeeuws-Vlaanderen en kwam toen voor het eerst door de tunnel. Verwonderd hoe mensen een tunnel aan konden leggen 6,6 kilometer lang door de bodem van de zee enkel en alleen om dit nietige volk tegemoet te komen zodat ze niet meer afhankelijk zijn een veerpont! Een stuk infrastructuur dat mij nog altijd blijft boeien en ergens ook beangstigen als ik er door heen kom. Met de gedachte ”Kut zeg ik zit nu gewoon in een auto die 100 kilometer per uur gaat in een holle dildo van een paar kilometer lang die ONDER de zee door gaat! wow!” Bijna hetzelfde gevoel als wanneer ik in een vliegtuig zit en 10 kilometer hoog vlieg terwijl ik bier zit te drinken uit een plastic bekertje met een snelheid van 900 kilometer per uur en ik kan er zelfs mijn behoefte doen!

Maar alsnog heb je altijd een verwend individu waar voor dit soort menselijke innovatieve excessen vanzelfsprekend zijn geworden, het type mens dat in een vliegtuig klaagt dat de wifi niet werkt. Zo voel ik mij dus ook over de Zeeuws Vlamingen die klagen over dat de tunnel niet tolvrij is voor de inwoners van dit land. Maar ook heb ik enkele vragen, mocht de tunnel tolvrij worden en we gratis naar de overkant kunnen en zodoende ons verspreiden over Nederland:

  • Gaan jullie de tunnel meer gebruiken?
  • De 5 euro die betaald moet worden voor personenauto’s, waar wordt dit nu aan besteed?
  • Gaan jullie er dan ook voor zorgen dat de genenpoel word uitgebreid en zodoende nieuw bloed deze kant op halen om zodoende de jarenlange structurele inteelt te compenseren?
  • Komen jullie dan ook thuis met een breder perspectief over hoe Nederland en de wereld in elkaar steekt?
  • Leren jullie dan ook ABN spreken?
  • Houden jullie hoogopgeleiden dan ook op met verhuizen en gaan jullie de krimp tegen aangezien jullie nu Tolvrij kennis naar Zeeuws Vlaanderen kunnen brengen?
  • Welk geld word er dan gebruikt om de tunnel open te houden en er onderhoud aan te plegen?
  • Gaan jullie dan niet klagen als het onderhoud niet goed gebeurd of starten jullie dan weer een petitie?
  • Wat word dan het volgende waar jullie over kunnen zeiken?

Hou toch eens op met ‘zjiveren’ en adem die zeldzame frisse Zeeuwse lucht eens in die je nergens anders kan krijgen. Wees eens bewust van de voordelen die dit gebied te bieden heeft! Of geef mij een geldig antwoord waar je die 5 euro anders aan gaat besteden. Welke abortus of begrafenis je er van gaat financieren? Welk kind gaat er in Afrika nu opeens wel eten nu jij die 5 euro niet meer hoeft te betalen? Wat gaan jullie ermee doen? Laat het me weten! en wees er ergens ‘trots’ op dat er betaald moet worden om van Zeeuws-Vlaanderen te kunnen genieten, is toch indirect een compliment of niet dan?

David de Ridder

5/11/2015

Ik ben David, 22 jaar. Woonachtig in het inspirerende progressieve en vooral dynamische Zeeuws Vlaanderen. Ben een vouwer, geen propper. Ik haat een hoop, ik hekel meer. Ik schrijf hier graag het één en ander over.

Posted in Uncategorized

Leave a Reply

